Amilyen tragikus és lehangoló volt ama hir, hogy megszűnik a Malév - annyi évtizedes hirnév és tekintélyszerző munka után -, olyan reménykeltő volt egy nemrégi közlemény, amiben azt olvashattuk, hogy talpra állni készülődik az új nemzeti légitársaság, a Sólyom Hungarian Airways, mely egy év múlva virágzó tevékenységről kiván beszámolni. Egyelőre csak a cég alapitásról szólt a hir, de kiváncsi természetű újságirók már utána néztek, milyen ingatlanból kiván útnak indulni a repülésre termett Sólyom. A JogiQblog munkatársai a Google Maps fotós szolgálatát igénybe véve, megkereste az alapitó okiraton szereplő cégcimet, s az alábbi lerobbant ház fotóját fedezte fel:
Bárcsak lenne már valamilyen Hungarian Airways... De ezt, hogy "Sólyom"... hány reptéren fogják tudni helyesen kimondani az egyetlen magyar repteren kívül, amit Liszt Ferencnek hívnak, s aminek nevét - bár a név maga világszerte ismerős lehet, mégsem tudják, s nem is forszírozzák kimondani sehol, márpedig az baj.
VálaszTörlésÉs annyi minden más ad kételkedésre okot ezzel a céggel szemben, mint ahogy az is, hogyan lehet 6 géppel olyan repülőbizniszt indítani, ami pár év leforgása alatt 50 géppel üzemel (a TAROMnak mai napig nincs annyi gépe, pedig öregebb, mint én...)
Egy olyan világban, ahol legendás nevű légitársaságok tűnnek el a süllyesztőben - csak hogy a Continentalt említsük, amit beolvasztottak a United-be, a US Airwayst, amelyik hamarosan az American része lesz, ami maga is csődben van immár 3 éve, a NWA NorthWest Airlinest, ahogy beleolvadt a Deltába, amelyik maga a Pan Am romjaira épült, TWA, Pan Am stb stb stb...és vannak kritikus helyzetben, mint Alitalia, Iberia, Olimpic stb stb ... Szóval szkeptikus vagyok, de betudom ezt a koromnak, és mivel én helyesen ki tudom ejteni a nevét, dúdolom halkan: "Szállj, szállj, Sólyom, szállj..." Csak bár nagyobb hozzáértésre utaló jelek jönnének az új magyar légitársaság születéséről és tájáról. Így csak egy nemzeti öntudattal átitatott valami van, ami ebben az iparágban rég nem elég.