Akkoriban gyűjtöttem Sötétkamra címen létesítendő fotórovatomhoz az első képeket,s kimondhatatlanul megörültem, hogy ez a fanyar, de ha fotóról volt szó, lelkes férfi, rám bízta felvételeit. Az Éjféli aszfalt egy csöndes, munkától életes városi éjszakát idéz és klasszikus szépségekkel nyűgöz le, a Spleen pedig egy esős őszi hangulat leheletfinom rajza, egy esőcseppek borította, párás kirakaton át.
Egyik kép sem jelent meg végül a lapban. Főszerkesztőm mind húzta-halasztotta a közlést, anélkül, hogy megindokolta volna. Mikor már több hónap is eltelt így, rákérdeztem és zavartan intett: nem beszédtéma. Gyanítani kezdtem, hogy a szerző kivándorlási szándéka s az erről szóló bizalmas információ az oka a vonakodásnak. Nem tehettem semmit. A fotós egy idő után neheztelve üzent: ha eddig nem közöltük, ezután tényleg mellőzzük a képeit. Szívből sajnáltam. Nem ismerem további pályáját, életútját; él-e, hal-e. De őrzöm e két remek képet, amelyekből a másodikat egy ksőbbi alkalommal mutatok be.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése