2009. december 3., csütörtök

Körhinta


November 30-i, Focipálya c. bejegyzésemre megjegyzés érkezett a szegedi/magyar-
kanizsai Bernáth Tamástól, aki a flickr-en 2007 novemberétől gyűjti egyre gyarapodó, zömmel a ff zónában mozgó fotógalériáját.

"Még nem láttam azelőtt ezt a fotót, de mégis ismerősnek éreztem már elsőre. engedd meg, hogy megosszak egy saját termést, (majdnem) hasonló témában" - hangzik a megjegyzés, s megadja a lelőhelyet is: http://flickr.com/photos/thomasdishwasher/3877707383

Mire azt válaszoltam neki, hogy igaza van, de az ő képe valahogy keményebb, mélyebb, sokrétűbb gondolatokat ébreszt a nézőben és megígértem, hogy szétnézek az ő portáján is.

Körhintás, itt mellékelt felvétele különösképpen megkapott: a hangulat és a helyzet remekbe sikerült pillanatképén túl az egymás felé nyújtott kezek hangsúlyozott játéka, az összefogózás vágyának a határozott kifejezése, ám beteljesületlensége a küllőszerűen forgó szerkezet árnyjátékára vetülve a szabadságnak és az együvé tartozásnak nem csupán fény-, hanem jelképe is lesz.

Bernáth Tamás szívósan építi magának fotográfiai kifejező stílusát. A címadás nyelvi poénjai kevésbé érdekesek, mint kromatikusan szigorú, visszafogott képvilágának szimbólumkereső igyekezete.

2 megjegyzés:

  1. bizony-bizony! Tamást én is kiszúrtam magamnak. Nagyon tetszenek a fotói. A blogját is hadd ajánljam figyelmükbe a kedves ide látogatóknak (számomra kellemesebb ott barangolni, nézelődni, mint a flickr-en): http://sweetlikeantifreez.aminus3.com

    VálaszTörlés
  2. óh, nagyon szépen köszönöm a bejegyzést! :o)

    VálaszTörlés