2017. június 29., csütörtök

HMKK-fotósuli, 14. évad

"Házitárlat"
A 14. évad vizsgamunkáiból készült válogatás
Töredelmesen bevallom, hogy a 13. évadról szóló beszámolómat valahogy "elpanamáztam" - elvesztek ugyanis a vonatkozó feljegyzéseim egy év végi rendezés idején. Ha ez nem történik meg, úgy biztos, hogy a 14-re se kerül sor; így viszont, ha késve is, számon tartottam a tartozást s most törlesztek.

Már csak azért is, mivel a 14. tanfolyam befejezése óta is jócskán eltelt az idő: 2017. március 3 - április 6 között végzett ugyanis az a 11, fotótanfolyamot végzett és sikerrel vizsgázott hallgató, akik ha nem is mutattak fel látványos eredményeket, a tanárok bevallása szerint, kiemelkedtek az átlagból. Magam is úgy vélerm, megérdemlík a név szerinti említést - hogy mi lesz belőlük, a következő hónapok, évek fotós eseményei fogják eldönteni. Az itt mellékelt "házi tárlat", amit vizsgamunkáikból készült válogatás sorolt egymás mellé, talán meggyőzi az ide látogatókat mindarról, amit fentebb írtam.

Végül, a hagyományok szellemében, itt foglalom össze véleményüket is a HMKK égisze alatt zajlott kurzusról, amely úgy tetszik, bár közel másfélszáz fiatalt juttatott professzionális fotós diplomához, nem veszített kezdeti vonzerejéből. (A válaszok elején a kérdezett nemét és életkorát tüntettem föl)

1. Férfi, 66: Azért jöttem, hogy ha elvégzem, tudjak végre egy becsületes képet készíteni. Sokkal többet kaptam a tanfolyamtól! Igaz, a kurzuson elhangzottak csak elindítottak a helyes irányba, legalább 15 kézikönyvet tanulmányoztam azután át, hogy mélyítsem az ismereteket. Tanárok nagyon jók, értik a dolgukat, még akkor is, ha nem papírforma szerinti szakemberek valamennyien.

2. Férfi, 27: Szerettem, mert különleges témákat tárgyaltunk rajta. Jó lenne, ha sikerülne a kurzuson jobban elmélyíteni a technikai részleteket. Eredménye, sokkal magabiztosabban kezelem a gépemet.

3. Férfi, 30: Rengeteg új dolgot tanultam, igaz, a gyakorlás ezután jön. Még mélyebben kellene belemenni a tanultakba, ehhez nem az oktatók tudása hiányzik, inkább az idő. 90-100 órai képzés kellene legalább.

4. Nő, 24: Örvendek, hogy a feldolgozó programokat sikerült elsajátítanom. Az órák jól teltek. Jó lett volna többet dolgozni együttesen.

5. Nő, 32: Meglepően színvonalas felnőttoktatási kurzus. Több ilyenen vettem részt, de ezt igen komolynak és tisztességesnek tartom. Nem csak a pénzt veszik el, tanítanak. Kreatív módon. Igaza volt annak, aki azt tanácsolta, jöjjek Csíkba, mert itt segítik egymást az emberek, nem úgy, mint odahaza, Udvarhelyen.

6. Férfi, 32: Nem tudtam semmit, mindent most kezdtem. Úgy éreztem, túl gyorsan haladunk. Utólag még tanulnom kell ezt-azt. A kollégák, a tanárok segítőkészek voltak, nem hagytak elveszni.

7. Nő, 35: Sokrétű volt, de belefért volna még több terepfotózás, gyakorlat s talán még két hétvége. Akkor ideális lett volna. De a célomat, amiért jöttem, elértem.

8. Férfi, 25: Összetartó csapat, sok-sok tudást szereztem, bár voltak unalmas részek is. Két kolléga kimondottan idegesítő volt. A stúdiófotózásnál az volt a gondom, hogy nem mi állítottuk be a körülményeket s így a képeink túlságosan egyformára sikeredtek. .

9. Nő, 29: Teljesen nulláról kezdtem. Komolyan vettem, hogy kezdők is beiratkozhatnak. Hát én az voltam. Most már úgy érzem, valamit értek hozzá. Azt tapasztaltam, hogy az órán mindent megértettem, de otthon csak egy részét tudtam felidézni és nem tudtam, hol nézzek utána.

10. Férfi, 34: Sok jót tudnék mondani a kurzusról, a tanárok jók és csapatmunkában dolgoznak. Mindenki azt adja elő, amihez a legjobban ért. Látszik, hogy a tanfolyam bejáratott, tapasztalatokra épül. Jó lenne több terepmunka, talán még egy közös kiszállás elférne. ott érzi át igazán az ember, hogy mit jelent fényképezni a valóságban.

11. Férfi, 29: Gazdag volt a tematika, de egyvalamit nem tudtam megtanulni: a klasszikus filmelőhívást. Mindazt, ami itt elhangzott, nagyjából eddig is tudtuk, de itt más megvilágításba került és tanultunk újat is. Biztos, ha még egyszer elvégeznénk, akkor is lenne mit tanulnunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése