2011. június 25., szombat

Angyalozás Szent Jánoskor

Fotó: Miklós Csongor
Tegnap késő este virtuális meghívásnak eleget téve, Miklós Csongor blogjára szökkenve, részt vehettem azon az újraélesztett csíkmadarasi népszokáson, amelyet "angyalozásnak" neveznek és június 24-án, Szent János napján kerítenek rá sort. 


Mint kiderült, Csongor barátunk nem egyedül vágta a fejszéjét e látványos eseménybe, vele volt Ádám Gyula is, aki szintén megosztotta velünk néhány felvételét saját blogján. A dramatizált vallási énekekkel zöldágakból épített kalibákat járó kislánycsapatok - angyalok - műsora és csoportos fogadása látványos jeleneteket kínált a fotósoknak. Érdekes megfigyelni, hogy miként hatnak ugyanazok a látványelemek színes technikában, illetve monochrom változatban. Tanulságos időtöltés végignézni mind mester, mind tanítvány képsorait; én, szokásomhoz híven, a nekem tetsző egy-egy fotóval a hónom alatt boldogan jelzem e tenyérnyi helyen, hogy újabb jó képekkel gazdagodott a fotós világegyetem.


Fotó Ádám Gyula

1 megjegyzés:

  1. Döbbenetes volt, ahogy "menet közben" kellet nekem is "utánajárni" a dolgoknak, hogy valójában milyen hagyománynak is lehetünk fül és szemtanúi. Ismét elmondhatom, akárcsak a fotótábor alkalmával, hogy újra felfedeztem a helyet, ahol élek.
    Továbbá az is lelkesítő volt, ahogy a mester kollégaként kezelt.
    Remélem jövőre ismét neki vágunk, s az én "termékem" biztosan jobb lesz, mert már tudom mire számíthatok.

    VálaszTörlés