Mert lám, a nagy pénzek és a fotó egy-egy árverésen szépen összetalálkoznak, alkotójuk örömére. De mennyire szabály- és törvényszerű ez a találkozás? Nem csupán káprázatról van inkább szó? Nézzünk a mélyére minden esetben és talán a választ is megtaláljuk saját erőből. Személy szerint engem az érdekel, hogy művészi-szakmai szempontból mennyire függnek össze az arányok a dolgok pénzügyi részével, és megvallom: közvetlen összefüggést, motiváltságot nem igazán találtam. Lehet, másoknak több szerencséjük (jobb szemük és ítélőképességük) van. Ide is írok mindjárt néhány adatot az illusztrációhoz kiválogatott képek alá:
Andreas Gursky: Rhein II (1999) - 4 338 500 $ |
Cindy Sherman: Untitled#96 (1981) - 3.890.500 $ |
Ismeretlen: Billy, a kölyök (1879-80) - 2.300.000 $, |
Edward Steichen teliholdas fotója (1904) - 2.928.000 $, |
Dmitrij Medvegyev: Tobolszki Kreml (2009) - 1.750.000 $ |
Halálunkig ott marad a remény, hogy egyszer piszkosul meggazdagszunk...vagy az utódjaink. De kell ez nekünk? :)
VálaszTörlés