A dombóvári Tilinger Sándor erre is vállalkozott, mint annyi mindenre az életben. Amely egyenes volt ugyan, ám mégis mozgalmas, mint maga a magyar fotómozgalom, amit teljes mellszélességgel átélt és maga is formált. Mondható ugyan, hogy mindig a mű az elsődleges, és a fotós akár a homályban is maradhat, de ez csak akkor áll, ha nem érdekel bennünket az alkotás és a valóság viszonya, ha csak a látható és körüljárható eredményről beszélünk.
Tilinger Sándor a múlt század hatvanas éveitől kezdve fotózik, méghozzá intenzíven, hiszen egyebek mellett fotóriporter is. De digitális technikára csak az ezredforduló táján tér át. Ez a képe nyilvánvalóan modern digitális cuccal készült, s a kezdetek és az Esti gyors között egy egész élet feszül, amelyből ízelítő lenyomatokat nyújthat az a kis galéria, mely a Káfé főnixen található. De számomra mindenek előtt az út a tanulságos: az a kitartás, amivel Tilinger a választott szenvedélyének hódol. Célratörése már-már olyan jelleget ölt, mint a képén rögzített suhanás fénypalástja: töretlen és tündököl...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése